Exercițiile stretcing în dezvoltarea supleței la elevii din treapta primară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
425 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-16 21:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.037.1 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2122)
SM ISO690:2012
CIORBĂ, Constantin. Exercițiile stretcing în dezvoltarea supleței la elevii din treapta primară. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 492-497. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Exercițiile stretcing în dezvoltarea supleței la elevii din treapta primară

CZU: 373.3.037.1

Pag. 492-497

Ciorbă Constantin
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2021


Rezumat

According to the data of the specialized literature, the early school age is a very important not only for students‘ training from a motor point of view but also functionally. They fit perfectly into the socalled critical periods of development of motor qualities, namely the most favorable periods for the development of one or another quality which refers specifically to the age of 7-11 years. This will be taken into consideration by every teacher of physical education and all possible resources and methods will be used to influence the successful development and physical training of students. One of the main motor qualities that can and should be developed for primary school students during this period is flexibility. There are several approaches to the development of flexibility in the specialized literature; moreover, stretching exercises in the training process is considered the most effective one. This article aims to highlight the effectiveness of applying stretching exercises in the development of flexibility of the primary school students.

Cuvinte-cheie
students, stretching exercises, flexibility, primary stage