Aspecte psihopedagogice privind teoria inteligențelor multiple și instruirea personalizată a copiilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
499 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-13 23:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.03:159.922.7 (2)
Educație (14799)
Psihologie (3511)
SM ISO690:2012
BURCĂ, Ana, HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Aspecte psihopedagogice privind teoria inteligențelor multiple și instruirea personalizată a copiilor. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 421-427. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Aspecte psihopedagogice privind teoria inteligențelor multiple și instruirea personalizată a copiilor

CZU: 37.03:159.922.7

Pag. 421-427

Burcă Ana12, Haheu-Munteanu Eufrosinia2
 
1 Școala Gimnazială nr. 1, Turluianu,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 ianuarie 2021


Rezumat

The theory of Multiple Intelligences allows the organization of an interactive and differentiated training, adapted to children's abilities, which helps them to capitalize on their own resources, to form self-training skills and to develop their motivation for lifelong learning. At the level of preschool education, the use of teaching strategies based on the Theory of Multiple Intelligences implies a certain particularization of the instructive-educational act, starting from the following aspects: the knowledge of the intelligence children‘s profile, the educators' awareness that all the types of intelligence have the same degree of importance for the development of children's personality and for their integration into social and professional life. Design, implementation and evaluation of teaching activities must be structured in such a way as to employ as many types of intelligence as it‘s possible, especially for develop children's acquisitions in solving problems in real situations. The children's assessment should consider all the forms of intelligence, not just linguistic and logical-mathematical.

Cuvinte-cheie
multiple intelligences, differentiating instruction, capitalization of own resources, personalized learning