Articolul precedent |
Articolul urmator |
495 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-10 19:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.624:373.3 (1) |
Psihologie socială (1001) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121) |
SM ISO690:2012 BALAN, Corina. Particularitățile manifestării agresivității și violenței la elevii claselor primare. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 360-363. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.624:373.3 | ||||||
Pag. 360-363 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The age of the primary schooling is one of the periods for an intense development, and the pressure of the social and cultural structures and the absorption of the child in the school institutions demand all his possibilities of accommodation. The differences between the kindergarten and the family requirements suppose and demand, at the same time, a great variety of behaviors and the contradictions between external requests and internal possibilities become more active. Basically, these contradictions become starting points for an explosive development of the behaviors, of the opposite social behaviors, of the acquirment of different activities, of the gain of abilities enrolled in the school program. |
||||||
Cuvinte-cheie aggression, school violence, primary schooling, manifestations |
||||||
|