Valorificarea dictărilor matematice în formarea atenției și interesului pentru calculul corect, rațional, fluent
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
400 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 15:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:51 (59)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4065)
Matematică (1688)
SM ISO690:2012
CÎRLAN, Liliana. Valorificarea dictărilor matematice în formarea atenției și interesului pentru calculul corect, rațional, fluent. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 349-354. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Valorificarea dictărilor matematice în formarea atenției și interesului pentru calculul corect, rațional, fluent

CZU: 37.016:51

Pag. 349-354

Cîrlan Liliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 ianuarie 2021


Rezumat

One of the specific competencies of the Mathematics discipline in the primary classes provide the application of arithmetic operations and their properties in various contexts, showing attention and interest for correct, rational, fluent calculation. Thus, the formation of computational skills contributes to the formation of specific mathematical skills in the primary classes, because man operates throughout life with the mental computing skill. The teaching-learning calculation procedures must be done on three dimensions, particularly to follow the understanding of the calculation procedure; to develop the cognitive psychic processes and to allow the application of the skills formed in daily life (at the supermarket, in construction/repair, etc.). The teaching-learning calculation procedures are the basic elements of the primary mathematics course, and the efficiency of this process ensures the success of mastering mathematics in primary classes. Mathematical dictation is a method frequently applied in initial and formative assessment, as it can provide relevant information about the skills trained in students. This assessment is based on a system of exercises and problems designed in accordance with the learning units provided in the curriculum. It is one of the methods of achieving feedback between teacher and students in maths lessons and it is specific to primary classes.

Cuvinte-cheie
competence, computational competence, correct, rational, fluent calculation, mathematical dictation