Dezvoltarea aptitudinilor muzicale ale elevilor școlii de muzică în procesul studiului acordeonului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
419 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 20:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.1.036:786.8(072) (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Muzică (1814)
SM ISO690:2012
LEPĂDATU, Avraam. Dezvoltarea aptitudinilor muzicale ale elevilor școlii de muzică în procesul studiului acordeonului. In: Interuniversitaria, Ed. 15, 23 aprilie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 15, Vol.2, pp. 313-318. ISBN 978-9975-50-241-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 15, Vol.2, 2019
Colocviul "Interuniversitaria"
15, Bălți, Moldova, 23 aprilie 2019

Dezvoltarea aptitudinilor muzicale ale elevilor școlii de muzică în procesul studiului acordeonului

CZU: 373.1.036:786.8(072)

Pag. 313-318

Lepădatu Avraam
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

The reality of research is reduced to one of the key aspirations of students' quality musical education through the children's music / art school and in this context assuring the teaching-learning process with modern methodologies to facilitate the interest in art, for beauty from the most fragile age of childhood. These objectives are fully in line with the rigors set out in the new Education Code of the Republic of Moldova. Our country, along with other European countries, is in the process of reforming the education system at all levels (pre-university, university and post-graduate). The need for such reforms is required by the reorganization and reporting of the education system to new social, cultural and educational values. An important role in this process lies with the pre-university artistic education, especially with the music schools, which today also require a review of the musical and methodological contents of the educational process

Cuvinte-cheie
musical education, artistic education, musical and methodological contents, music school.