Способы и приёмы повышения уровня читательской грамотности
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
545 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 12:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372:821.161.1 (1)
Educație (14652)
Literatură slavă (slavonă) de Est (Literatură rusă, Literatură ucraineană, Literatură bielorusă) (372)
SM ISO690:2012
БОБРОВА, Юлиана. Способы и приёмы повышения уровня читательской грамотности. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 257-261. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Способы и приёмы повышения уровня читательской грамотности

CZU: 372:821.161.1

Pag. 257-261

Боброва Юлиана
 
Кишиневский Государственный Педагогический Университет им. Иона Крянгэ
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

This article examines the concept of ―reading literacy‖ as one of the most important components in assessing the functional literacy of a student. The skills and abilities that the student masters in the process of working with the text are listed. There are presented effective methods and techniques that contribute to increasing the level of reading literacy in order to educate and train a comprehensively developed literate person, capable of independent and real life situations upon completion of training.

Cuvinte-cheie
reading, text, reading literacy, Method, technique, competent person