Articolul precedent |
Articolul urmator |
607 39 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-24 13:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13:174 (2) |
Educație (14669) |
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (404) |
SM ISO690:2012 PANIŞ, Aliona, MIHAILOV, Veronica. Creativitatea etică: modelizare în profesionalizarea cadrelor didactice. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 505-511. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
|||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | |||||||
|
|||||||
CZU: 371.13:174 | |||||||
Pag. 505-511 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
This article highlights the pedagogical model of ethical creativity in the professional development of teachers. Here is addressed the ethical creativity, a type of behavior less present in the description of various classifications and definitions regarding the phenomenon of creativity, which, in the teaching process, should become an imperative and a priority for each teacher who needs to be open to changes, it must become a cultural model capable of correctly interpreting and transmitting information, determining, among educated people, creative behaviors valid for the current and future society. |
|||||||
Cuvinte-cheie creativity, ethics, ethical creativity, professionalization of teachers |
|||||||
|