Articolul precedent |
Articolul urmator |
692 102 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-21 22:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.125 (6) |
Educație (14671) |
SM ISO690:2012 STEGĂRESCU, Lilia. Competențele și atributele consilierului școlar. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 319-326. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.125 | ||||||
Pag. 319-326 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ensuring a quality education requires the creation in educational institutions of the optimal conditions for nurturing the potential of each student. Thus, the school discovers its function of counseling in interaction with that of informing and training the human personality. In this sense, educational counseling includes the action of directing the child to the learning styles that suit him, thus satisfying his aspirations, developing all the possibilities to the maximum and ensuring him equal opportunities in the formation and development of his personality. |
||||||
Cuvinte-cheie educational counseling, school counselor, skills, attributes |
||||||
|