Competențele și atributele consilierului școlar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
692 102
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-21 22:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.125 (6)
Educație (14671)
SM ISO690:2012
STEGĂRESCU, Lilia. Competențele și atributele consilierului școlar. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 319-326. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Competențele și atributele consilierului școlar

CZU: 371.125

Pag. 319-326

Stegărescu Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Ensuring a quality education requires the creation in educational institutions of the optimal conditions for nurturing the potential of each student. Thus, the school discovers its function of counseling in interaction with that of informing and training the human personality. In this sense, educational counseling includes the action of directing the child to the learning styles that suit him, thus satisfying his aspirations, developing all the possibilities to the maximum and ensuring him equal opportunities in the formation and development of his personality.

Cuvinte-cheie
educational counseling, school counselor, skills, attributes