Aspecte metodice în cadrul predării lecțiilor online
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
464 29
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-11 14:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3:004 (31)
Educație (14665)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4245)
SM ISO690:2012
CECHINA, Tatiana. Aspecte metodice în cadrul predării lecțiilor online. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 267-269. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Aspecte metodice în cadrul predării lecțiilor online

CZU: 371.3:004

Pag. 267-269

Cechina Tatiana
 
Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

In search of a new form of teaching, in the new year of study, teachers set out to change their own learning paradigm, to think of a more up-to-date communication plan and to identify new ways to motivate students to ―learn to learn.‖. We found that the first thing to be done in organizing the distance learning process, it is necessary to reorganize the teaching-learning-assessment, focusing on new paradigms of education, which include not only the acquisition of knowledge, but in the first line the systematization of the contents, the use of adequate tools, like Mentimeter, Kahoot, Wooclap, Google Forms, that offer the student ways to interact with their teachers and colleagues being away from them, maintaining the structure of a lesson in normal conditions.

Cuvinte-cheie
transdisciplinarity, online lessons, educational platform