Articolul precedent |
Articolul urmator |
435 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-23 08:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.6 (223) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
SM ISO690:2012 MARCOCI DIMA, Andreea. Rolul curriculumului în formarea competențelor de specialitate în învățământul tehnic. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 237-242. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.6 | ||||||
Pag. 237-242 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article we presented the link between curriculum and competence in the instructional-educational process. In the first part of the paper, the concept of the curriculum is defined in the specialised literature. Part two highlights the concept of competence at national and European level, as well as the relationship between it and the curriculum. The last part presents the link between the curriculum, learning outcomes, skills, evaluation and the integration into the labour market of graduates of technical education. |
||||||
Cuvinte-cheie student, competence, curriculum, training |
||||||
|