Articolul precedent |
Articolul urmator |
992 107 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-23 18:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.382 (36) |
Educație (14671) |
SM ISO690:2012 GODJA, Bogdan Mihai. Jocurile de mişcare și eficiența lor în dezvoltarea psihomotrică şi emoţională la vârsta şcolară mică. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 228-236. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.382 | ||||||
Pag. 228-236 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The young school age (6-10 years) is an important stage in the formation of children both from cognitive and motor point of view, when the child begins to form his personal learning styles. The child is easily educated in readind and writing skills, being the most favorable stage for the development of psychomotor (mind – body) and emotional, expressed and developed trough movement games, which can lead to the development of psycholotor skills, of emotional regulation. It is also essential to be aware of self-image, states, feelings thoughts and various physical sensations, emotions and feelings, of the perception of one's own body states – aspects also found in the concept of mindfulness. |
||||||
Cuvinte-cheie movement games, skills, psychomotor skills, emotional regulation, young school age, mindfulnes |
||||||
|