Jocurile de mişcare și eficiența lor în dezvoltarea psihomotrică şi emoţională la vârsta şcolară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
992 107
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 18:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.382 (36)
Educație (14671)
SM ISO690:2012
GODJA, Bogdan Mihai. Jocurile de mişcare și eficiența lor în dezvoltarea psihomotrică şi emoţională la vârsta şcolară mică. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 228-236. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Jocurile de mişcare și eficiența lor în dezvoltarea psihomotrică şi emoţională la vârsta şcolară mică

CZU: 371.382

Pag. 228-236

Godja Bogdan Mihai
 
Asociatia Inner Creation, București
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

The young school age (6-10 years) is an important stage in the formation of children both from cognitive and motor point of view, when the child begins to form his personal learning styles. The child is easily educated in readind and writing skills, being the most favorable stage for the development of psychomotor (mind – body) and emotional, expressed and developed trough movement games, which can lead to the development of psycholotor skills, of emotional regulation. It is also essential to be aware of self-image, states, feelings thoughts and various physical sensations, emotions and feelings, of the perception of one's own body states – aspects also found in the concept of mindfulness.

Cuvinte-cheie
movement games, skills, psychomotor skills, emotional regulation, young school age, mindfulnes