Articolul precedent |
Articolul urmator |
636 61 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-08 09:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811.131.1:373.3 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4041) |
Limbi italo-romanice (Limba italiană) (11) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2100) |
SM ISO690:2012 POPA, Florentina. Metode interactive folosite în predarea părților de vorbire în clasele primare. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 198-202. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:811.131.1:373.3 | ||||||
Pag. 198-202 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Promoting modern (interactive) training methods that have the capacity to stimulate the active and full, physical and mental, individual and collective participation of students in the learning process has preoccupied the researchers. Students must be taught to think critically, creatively, constructively and effectively. This article presents methods with creative features and methods with activating festures through the use of which students develop critical thinking, which enhance the functionality of the mind, stimulate its capacity for exploration and discovery, analysis and synthesis, reasoning and evaluation: brainstorming, cluster technique, mosaic method, cube, quintet, tthe technique I know / want to know / I learned, the pyramid method, the corner method etc. |
||||||
Cuvinte-cheie Method, learning, student, noun |
||||||
|