Articolul precedent |
Articolul urmator |
517 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 11:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:82.09 (4) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4040) |
Critică literară. Studii literare (217) |
SM ISO690:2012 GEORGESCU, Patricia-Maria. Aspecte metodologice privind procesul de receptare a operelor literare. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 167-173. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:82.09 | ||||||
Pag. 167-173 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The curriculum for Romanian language and literature requires a new attitude to the student that is going to be treated as a subject of his own communicative-linguistic and literary-artistic growth and to the subjects taught (language systems and phenomena, writings and literary phenomena), which must be interpreted not only as immanent values, but also as values that are produced through the learning, communicative and literary activity of students. The fact that the literary writing is not that simple, ordinary, the sender-receiver type, but an event, it imposes new perspectives to the school, regarding the reception of the literature by the students [5]. |
||||||
Cuvinte-cheie artistic values, literary creation, comprehension |
||||||
|