Influența stilului cognitiv asupra motivației învățării la studenți
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
361 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 12:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.93-057.87 (1)
Psihologie (3477)
SM ISO690:2012
COSCODAN, Sabina. Influența stilului cognitiv asupra motivației învățării la studenți. In: Interuniversitaria, Ed. 15, 23 aprilie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 15, Vol.2, pp. 213-218. ISBN 978-9975-50-241-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 15, Vol.2, 2019
Colocviul "Interuniversitaria"
15, Bălți, Moldova, 23 aprilie 2019

Influența stilului cognitiv asupra motivației învățării la studenți

CZU: 159.93-057.87

Pag. 213-218

Coscodan Sabina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2020


Rezumat

This article contains theoretical information on the specificity of the cognitive styles, their etiology, typology and description, also in this article you can see the theoretical premises of learning motivations, types and forms of motivation. Also, results of experimental research that integrate with theoretical research can be found. Thus, the influence of cognitive style on the learning motivation of students of psychology speciality. The results of the research have been gathered following the cognititive styles inventory, Test of diagnostic the Student Motivation, by A. A. Rean and V. A. Yacunin, Test to Identify Reasons and Learning Trends for Students by Ilin T.

Cuvinte-cheie
cognitive styles, motivation, learning motivation, influence