Organizarea conţinuturilor educaţiei dintr-o nouă perspectivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
485 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-16 17:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011.33 (20)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4041)
SM ISO690:2012
APOSTOL, Marinela. Organizarea conţinuturilor educaţiei dintr-o nouă perspectivă. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 83-87. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Organizarea conţinuturilor educaţiei dintr-o nouă perspectivă

CZU: 37.011.33

Pag. 83-87

Apostol Marinela
 
Scoala Gimnaziala Ruginesti, județul Vrancea
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2020


Rezumat

From the perspective of modern education in education, emphasis must be placed on students' mastery of processes, understanding of concepts and the ability to use them in various situations. In the teaching/learing of the contents of pre-university education, the tendency to organize them from an integrated perspective is more and present. The framework plan is structured on seven curricular areas, which express the obvious intention to find solutions for the integration of the contents, and the curricular areas represent a grouping of disciplines that have in common certain training objectives. Integrated teaching proves to be a solution for a better correlation of science with society, culture, technology.

Cuvinte-cheie
education, skills, contents, integrated teaching