Articolul precedent |
Articolul urmator |
501 37 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 18:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.46 (20) |
Educație (14652) |
SM ISO690:2012 HOSSU, Rucsandra. Predarea strategiilor metacognitive de înțelegere a textelor scrise în clasele primare. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 62-67. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.46 | ||||||
Pag. 62-67 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The aim of this papaer is to discuss the effectiveness of teaching metacognitive strategies to improve the comprehension of written texts to primary school pupils. Reading metacognitoon refers both to knowledge abot strategies (declarative, procedural, conditional) and to the ability to implement strategies (metacognitive control). Expert readers use metacognitive strategies before, during, and after reading the text, such as goal setting, activating prior knowledge, predicting, clarifying, visualizing, questioning, monitoring comprehension, identifyng the structure of the texts or summarizing. Opinions about the introduction of these strategies in primary school are controversial, but emprircal studies show that they improve comprehension of written texts even in young schoolchildren. |
||||||
Cuvinte-cheie reading, comprehension, metacognitive strategies, schoolchildren |
||||||
|