Predarea strategiilor metacognitive de înțelegere a textelor scrise în clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
501 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 18:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.46 (20)
Educație (14652)
SM ISO690:2012
HOSSU, Rucsandra. Predarea strategiilor metacognitive de înțelegere a textelor scrise în clasele primare. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 62-67. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Predarea strategiilor metacognitive de înțelegere a textelor scrise în clasele primare

CZU: 372.46

Pag. 62-67

Hossu Rucsandra
 
Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2020


Rezumat

The aim of this papaer is to discuss the effectiveness of teaching metacognitive strategies to improve the comprehension of written texts to primary school pupils. Reading metacognitoon refers both to knowledge abot strategies (declarative, procedural, conditional) and to the ability to implement strategies (metacognitive control). Expert readers use metacognitive strategies before, during, and after reading the text, such as goal setting, activating prior knowledge, predicting, clarifying, visualizing, questioning, monitoring comprehension, identifyng the structure of the texts or summarizing. Opinions about the introduction of these strategies in primary school are controversial, but emprircal studies show that they improve comprehension of written texts even in young schoolchildren.

Cuvinte-cheie
reading, comprehension, metacognitive strategies, schoolchildren