Aspecte metodice ale învățării pragmatice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
728 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 18:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3 (67)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4041)
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina. Aspecte metodice ale învățării pragmatice. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 11-19. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Aspecte metodice ale învățării pragmatice

CZU: 37.013.3

Pag. 11-19

Petrovschi Nina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2020


Rezumat

The idea that the student must do, not just know, was decisive in reorienting the learning process, his model undergoing significant transformations. In support of this concept is promoted learning that cultivates the integrity of the student's personality, involves training through real action, active and conscious participation of students in the acquisition of knowledge. It is natural, therefore, for a participatory education to seek and choose its own technologies for pragmatic learning.

Cuvinte-cheie
pragmatic learning, education for participation, action learning technologies, creativity, Discovery, problematization, Cooperation, situational nature of learning