Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 20:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.374:331.53 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2642) |
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (479) |
![]() SPÎNU, Lilia. Angajabilitatea din perspectivă instituțională și individuală. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 239-242. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.374:331.53 | ||||||
Pag. 239-242 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Nowadays employability is conceived as an important element in the evaluation and classification of higher education institutions. This article is addressed as an institutional and individual employment. Institutional employability is determined by the employment rate of graduates. The development of employability is systematically monitored and is explicitly included and integrated into study programmes. Individual employability represents personal skills for integration into the labor market. Individual employability can be assessed by developing 'hard' and 'soft' skills. |
||||||
Cuvinte-cheie employability, institutional employability, individual employability |
||||||
|