Angajabilitatea din perspectivă instituțională și individuală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
562 65
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 20:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.374:331.53 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2642)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (479)
SM ISO690:2012
SPÎNU, Lilia. Angajabilitatea din perspectivă instituțională și individuală. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 239-242. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Angajabilitatea din perspectivă instituțională și individuală

CZU: 378.374:331.53

Pag. 239-242

Spînu Lilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

Nowadays employability is conceived as an important element in the evaluation and classification of higher education institutions. This article is addressed as an institutional and individual employment. Institutional employability is determined by the employment rate of graduates. The development of employability is systematically monitored and is explicitly included and integrated into study programmes. Individual employability represents personal skills for integration into the labor market. Individual employability can be assessed by developing 'hard' and 'soft' skills.

Cuvinte-cheie
employability, institutional employability, individual employability