Articolul precedent |
Articolul urmator |
575 38 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-08 13:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.02:159.922.7 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121) |
Psihologie (3511) |
SM ISO690:2012 IFTIMIA, Brândușa-Lenuța, GÎNJU, Stela. Mediul de învățare în afara clasei - factor de dezvoltare cognitivă la preșcolari. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 92-96. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.02:159.922.7 | ||||||
Pag. 92-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The learning environment outside the classroom is a mean by which the cognitive development of preschoolers is achieved. It is not an alternative to learning in kindergarten but a thoroughgoing, a personalization of the learning process. The environment of the kindergarten must encourage observation, exploration, playing, practical activities. Through psychic processes (thinking, memory, language, attention) cognition is built, an essential element in world understanding and adapting to the environment. |
||||||
Cuvinte-cheie learning environment, cognitive development, comprehension, language, memory, attention |
||||||
|