Articolul precedent |
Articolul urmator |
942 265 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-07 23:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942 (534) |
Psihologie (3511) |
SM ISO690:2012 TURCANU, Tatiana. Abordări științifice ale conceptului de stres. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 390-396. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942 | ||||||
Pag. 390-396 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article aims to establish and summarize the scientific approaches related to the concept of stress. Beyond this popular conception, however, there is wide disagreement over a more exact definition and over how stress should be measured. This article provides an overview of the literature regarding the definition of stress. This article highlights and explains some theoretical models (as the cognitive activation stress theory). The novelty of this article consists in combining the definitions, the conceptual and explanatory models of stress and providing new ways to explain this psychological concept. |
||||||
Cuvinte-cheie stress, the Local and General Adaptation Syndrome, transition etc. |
||||||
|