Evoluţii privind strategiile cercetării în contextul incluziunii socioeducaţionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
501 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-29 22:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1:37.015.3 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4065)
SM ISO690:2012
RACU, Aurelia. Evoluţii privind strategiile cercetării în contextul incluziunii socioeducaţionale. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 136-142. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Evoluţii privind strategiile cercetării în contextul incluziunii socioeducaţionale

CZU: 376.1:37.015.3

Pag. 136-142

Racu Aurelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

The establishment and development of integrated / inclusive education requires substantial efforts of information, design-planning, training and improvement at the level of teaching staff in education, educational managers, community factors involved in this process. Practical, organizational efforts are needed, for curricular and methodological intervention, for the training and improvement of teachers, for the evaluation of their activity and from the perspective of supporting the school progress of children with special educational needs; establishing and developing cooperation between educational institutions, family and community. This paper reflects aspects of recent developments in the field of disability and inclusion, based on international and national studies and experiences on the development of integrated education.

Cuvinte-cheie
disability, strategy, psychopedagogy of integration, inclusion, integration, accessibility