Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-29 22:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.1:37.015.3 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4065) |
![]() RACU, Aurelia. Evoluţii privind strategiile cercetării în contextul incluziunii socioeducaţionale. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 136-142. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.1:37.015.3 | ||||||
Pag. 136-142 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The establishment and development of integrated / inclusive education requires substantial efforts of information, design-planning, training and improvement at the level of teaching staff in education, educational managers, community factors involved in this process. Practical, organizational efforts are needed, for curricular and methodological intervention, for the training and improvement of teachers, for the evaluation of their activity and from the perspective of supporting the school progress of children with special educational needs; establishing and developing cooperation between educational institutions, family and community. This paper reflects aspects of recent developments in the field of disability and inclusion, based on international and national studies and experiences on the development of integrated education. |
||||||
Cuvinte-cheie disability, strategy, psychopedagogy of integration, inclusion, integration, accessibility |
||||||
|