Estetica totalitară – expresie reprezentativă a discursului puterii (I)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
635 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 13:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
165.745+111.852 (2)
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (158)
Metafizică (122)
SM ISO690:2012
TROIANOWSKI, Lidia. Estetica totalitară – expresie reprezentativă a discursului puterii (I). In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2020, nr. 1(182), pp. 193-210. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 1(182) / 2020 / ISSN 1957-2294

Estetica totalitară – expresie reprezentativă a discursului puterii (I)

Totalitarian aestetics – a representative expresion of the power speech (I)

CZU: 165.745+111.852

Pag. 193-210

Troianowski Lidia
 
Institutul de Istorie
 
 
Disponibil în IBN: 26 septembrie 2020


Rezumat

Emergența cercetărilor privind conceptul de estetică totalitară a condus la identififi carea și elucidarea particularităților reprezentative, comune pentru cele două tipuri de regim totalitar: nazist și comunist. În articol au fost evidențiate trăsăturile defifi nitorii ale esteticii determinate politic; caracterul canonic și valențial al principiilor esteticii totalitare; tendințele de estetizare ale politicului în contextul totalitarismului; funcțiile duble ale artei politic angajate. Abordarea aspectelor teoretice ale textelor canonice în cadrul cercetării facilitează multidimensionalitatea analizei și perceperea adecvată specififi cului esteticii totalitare de inspirație nazistă și comunistă.

The emergence of research on the concept of totalitarian aesthetics led to the identififi cation and elucidation of representative features, common to the two types of totalitarian Nazi and communist regime. In the article is highlighted the defifi ning features of politically determined aesthetics; the canonical and valencial character of the principles of totalitarian aesthetics; the aesthetic tendencies of politics in the context of totalitarianism; the dual functions of politically engaged art. The approach of the theoretical aspects of the canonical texts in the research facilitates the multidimensionality of the analysis and the adequate perception of the specififi cs of the totalitarian aesthetics of Nazi and communist inspiration.

Cuvinte-cheie
totalitarism, estetică, artă, nazism, comunism,

totalitarism, aestetics, art, nazism, communism