Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 12:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
021.4:[004.78:002] (1) |
Biblioteconomie (695) |
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (535) |
Documentare. Cărți. Scrieri. Autori (67) |
![]() SILIVESTRU (LUPUŞOR), Diana, GULCO, Natalia. Europeana devine prietenul cultural al elevilor și profesorilor din Republica Moldova. In: Magazin bibliologic, 2020, nr. 1-2, pp. 84-88. ISSN 1857-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Magazin bibliologic | ||||||
Numărul 1-2 / 2020 / ISSN 1857-1476 | ||||||
|
||||||
CZU: 021.4:[004.78:002] | ||||||
Pag. 84-88 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul evidenţiază rolul şi importanţa platformei Europeana în educaţie, subliniază aspectele variate ale patrimoniului cultural digital şi abordarea educațională a interpretării acestuia. Patrimoniul cultural este un subiect vast, care poate servi drept sursă de inspirație pentru nenumărate activități creative organizate atât în biblioteci, cât şi în cadrul activităţilor didactice. Articolul evidenţiază exemple de proiecte și idei pentru activități axate pe patrimoniul cultural digital. Prin urmare, acest articol prezintă resursele puse la dispoziție de Europeana, platforma digitală a Uniunii Europene dedicată patrimoniului cultural digital. Mai exact, pune la dispoziția profesorilor și elevilor o varietate de resurse și idei concrete de activități didactice interactive şi atractive specifi ce diferitor discipline, pornind de la istorie la astronomie, de la matematică la limbi străine, efectuate în sala de clasă, precum și activități desfășurate în afara comunității școlare. Prin intermediul acestui articol, oferim surse de inspirație privind utilizarea, promovarea și susținerea culturii și a patrimoniului cultural digital, întrucât Europeana este dovada vie a faptului că patrimoniul cultural digital poate oferi elevilor şi cadrelor didactice numeroase oportunități educaționale și de participare. |
||||||
Cuvinte-cheie Platforma Europeana, patrimoniul cultural digital, Biblioteca Naţională Digitală Moldavica, educaţie, instrumente şi resurse digitale, activităţi didactice interactive, Biblioteca Naţională, Europeana în educaţie, scenarii de predare, patrimoniul şi educaţia, Europeana’s platform digital cultural heritage „, Moldavica”, National, digital, Library education digital instruments and sources didactic interactive practice, National, library, Europeana in education teaching plans heritage and education |
||||||
|