Traume si reabilitarea psihologica a copiilor - victime ale violentei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
792 52
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 00:13
SM ISO690:2012
ŞTEFÎRŢA, Adelina, MIRIB, Asleh. Trauma and psychological rehabilitation of children who are victims of violence. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 116-119. ISBN 978-9975-108-27-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 7, 2016
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016

Traume si reabilitarea psihologica a copiilor - victime ale violentei

Trauma and psychological rehabilitation of children who are victims of violence


Pag. 116-119

Ştefîrţa Adelina, Mirib Asleh
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 aprilie 2020


Rezumat

The present paper is an attempt to bring about the different sort of violence that children might suffer from. One tends to think of school violence and demotic violence, but there are very many different forms of violence children are exposed to. Differentiating between the different forms of violence is essential for the sake of properly handling the issues and intervening on the sake of the children. Providing safety for the child should be the first step before any intervention to be used when combating the violence against children. The literature suggested that providing the necessity safe environment is essential in any form of treatment. Victims of violence are vulnerable to a constellation of outcomes including dissociation, substance abuse, depression, and PTSD. Chronic and prolonged exposure to violence may evolve into a dysfunctional routine perpetrated in both family and community. It is very essential to understand the association between violence in early childhood and its prolonged consequences during adulthood.

Prezenta lucrare este o încercare de a analiza diferite tipuri de violență de care ar putea suferi copiii. Unul tinde să se gândească la violența școlară și la violența demografică, însă există foarte multe forme diferite de violență la care sunt expuși copiii. Diferențierea dintre diferitele forme de violență este esențială pentru a trata în mod corespunzător problemele și pentru a interveni în interesul copiilor. Asigurarea siguranței copilului ar trebui să fie primul pas înainte de orice intervenție care trebuie utilizată în combaterea violenței împotriva copiilor. Literatura de specialitate sugerează că asigurarea necesității unui mediu sigur este esențială în orice formă de tratament. Victimele violenței sunt vulnerabile la o constelație de rezultate, inclusiv disocierea, abuzul de substanțe, depresia și PTSD. Expunerea cronică și prelungită la violență poate evolua într-o rutină disfuncțională, comisă atât în familie, cât și în comunitate. Este foarte important să se înțeleagă asocierea dintre violența din copilăria timpurie și consecințele sale prelungite în timpul maturității.

Cuvinte-cheie
trauma, psychological impact, rehabilitation, post-traumatic stress disorder,

traume, impact psihologic, reabilitare, tulburare de stres post-traumatic