Анимационный травелог: истоки и специфика жанра
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
794 7
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-22 04:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.43-92 (22)
Divertisment. Jocuri. Sport (1699)
SM ISO690:2012
КРИВУЛЯ, Наталья. Анимационный травелог: истоки и специфика жанра. In: Arta , 2019, nr. 2(AAV), pp. 74-83. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597269
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2019 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Анимационный травелог: истоки и специфика жанра

Animated travelog: the genre origins and peculiarities

Travelog-ul animat: sursele și specificul genului

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3597269
CZU: 791.43-92

Pag. 74-83

Кривуля Наталья
 
Всероссийский государственный университет кинематографии им.С.А. Герасимова
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2020


Rezumat

This article studies the particularities of travelogue as a contemporary genre of documentary animation. Defines its origins and shows up the reasons witch the development of this genre of modern animation are determines. The characteristics of the animation travelogue are given the principles and methods of the screen narration are described. The images of the present can be combined with images of memories, and a real journey with a mental one in the structure of the animated films in the genre of travelogue. The films contain both the linear, chronological character of the narration, and the labyrinth, collage type of organization of the material. This generates a stylistic heterogeneity of the image and the displayed material. As a result, this causes a blurring of the genre boundaries and causing the genre polymorphism of the animated travelogue. Thus, syntheticity is its main feature. The animated travelogue is characterized by an underlined subjective presentation, the author’s selection of images and facts, an arbitrary sequence of their presentation. The films emphasize on the narrative and visual dynamism.

În articol se cercetează particularitățile travelog-ului în calitate de gen al documentarului de animație. Se identifică sursele sale și condițiile ce influențează evoluția acestui gen al animației contemporane. Se evidenția caracteristicile travelog-ului animat, principiile și procedeele de elaborare a discursului filmic. În structura filmului de animație, în genul travelog-ului, imaginile prezentului se interferează cu imaginile memoriei, iar călătoria reală cu cea imaginară. Materialul cu caracter linear, cronologic se interferează cu cel de labirint sau de colaj. Acest fapt conferă imaginii un stil eterogen, ceea ce devine motivul dispariției hotarelor genuistice și generarea caracterului polimorf al travelog-ului animat. Astfel, sinteza devine calitatea esențială a acestui gen. Pentru travelog-ul de animație e caracteristic o evidentă subiectivitate a discursului, o selectare auctorială a figurilor de stil și a faptelor, supunându-se numai logicii unei călătorii concrete, consecutivitatea acestor reprezentări. În aceste discursuri cinematografice accentul se plasează pe o dinamică a narațiunii și a plasticii.

Cuvinte-cheie
travelogue, animation, documentary animated films, autobiography animation, traveling, animation genre, traveling notes,

travelog-ul, film de animaţie, film documentar de animație, animație autobiografică, traveling, gen de animație, note de călătorii