Percepţia studenţilor privind profesia didactică şi rolul acesteia în reuşita academică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
849 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 12:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378 (2652)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2562)
SM ISO690:2012
ŞTEFAN, Mihaela Aurelia. Percepţia studenţilor privind profesia didactică şi rolul acesteia în reuşita academică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 114-123. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.114-123
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Percepţia studenţilor privind profesia didactică şi rolul acesteia în reuşita academică

The students' perception of the teaching profession and its role in their academic success

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.114-123
CZU: 378

Pag. 114-123

Ştefan Mihaela Aurelia
 
Universitatea din Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2019


Rezumat

Activitatea didactică centrată pe formarea studenţilor-viitori profesori vizează cel puțin două dimensiuni corelate: a) una teoretică; b) alta pragmatic-instrumentală . Conduita studentului este influenţată în mare măsură de imaginea pe care o are despre misiunea didactică şi rolurile pe care un profesor trebuie să le exercite. Aceasta este premisa de la care plecăm, în cadrul prezentului studiu și constituie reperul teoretico-metodologic fundamental al intervenției noastre experimentale. Datele colectate şi analizate au dus toate către următoarea constatare: percepţia studenţilor privind profesia didactică influențează într-o măsură semnificativă atitudinea și rezultatele/notele obținute la disciplinele psihopedagogice.

The didactic activity centered on the formation of the future-teachers students concerns at least two correlated dimensions: a) a theoretical one; b) a pragmatic-instrumental one. The student's behavior is largely influenced by the image he/ she has about the teaching mission and the roles that a teacher must play. This is the premise we start from, within the present study and it represents the fundamental theoretical-methodological landmark of our experimental intervention. The collected and analyzed data all led to the following finding: the students' perception of the teaching profession significantly influences the attitude and the results/ grades obtained in the psycho-pedagogical disciplines

Cuvinte-cheie
formarea iniţială, competenţa psihopedagogică, concepție, atitudine, reușita academică,

initial training, psycho-pedagogical competency, conception, attitude, academic success