Interconexiunea – principiu semnificativ în formarea competențelor lingvistică, de citire și scriere la elevii mici
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1042 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-20 11:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.41/.461 (1)
Educație (14220)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina, SHTRAL, Niva. Interconexiunea – principiu semnificativ în formarea competențelor lingvistică, de citire și scriere la elevii mici. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 79-89. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.79-89
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Interconexiunea – principiu semnificativ în formarea competențelor lingvistică, de citire și scriere la elevii mici

Interconnection - significant principle for training linguistic, reading and writing skills to small students

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.79-89
CZU: 372.41/.461

Pag. 79-89

Botnari Valentina1, Shtral Niva2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Institutul de dezvoltare a cadrelor didactice din Israel
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2019


Rezumat

Competențele de citire, scriere și lingvistică evoluează ontogenetic paralel și complementar, condiționându-se reciproc în ascensiune. În cazul elaborării tehnologiilor de formare a competențelor nominalizate, incontestabil, particularității firești nominalizate se solicită a i se oferi plus valoare. Plasarea interconexiunii la statut de principiu și găsirea soluțiilor tehnologice pertinente în respectarea acestuia pentru formarea competențelor de citire, scriere și lingvistică facilitează evoluția progresivă a acestora. Modelul Pedagogic HIVE de formare interconexă a competențelor lingvistică, de citire și scriere la elevii de vârstă școlară mică prezintă un concept praxiologic de realizare a principiului interconexiunii, validat prin Programului de intervenție cu nucleele valorice: strategiile „cheia magică” și „puterea cititorului”.

Ontogenetically the reading, writing and linguistic competences evolve in parallel and complementary, conditioning each other in ascension. It goes without saying that when developing the technologies for the training of the above-mentioned competences, the nominated natural particularity is requested to be offered additional value. Placing the interconnection at the status of principle and finding the relevant technological solutions for respecting this principle in the training of reading, writing and linguistic skills facilitates their progressive evolution. The HIVE Pedagogical Model of interconnected training of linguistic, reading and writing skills of small school age students presents a praxiological concept to realize the principle of interconnection validated through the intervention Program with the core values: the „magic key” and „reader power” strategies.

Cuvinte-cheie
interconexiune, competență de citire, competență de scriere, competenţă lingvistică,

interconnection, reading proficiency, writing proficiency, language proficiency