Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1042 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-20 11:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.41/.461 (1) |
Educație (14220) |
SM ISO690:2012 BOTNARI, Valentina, SHTRAL, Niva. Interconexiunea – principiu semnificativ în formarea competențelor lingvistică, de citire și scriere la elevii mici. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 79-89. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.79-89 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.79-89 | ||||||
CZU: 372.41/.461 | ||||||
Pag. 79-89 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Competențele de citire, scriere și lingvistică evoluează ontogenetic paralel și complementar, condiționându-se reciproc în ascensiune. În cazul elaborării tehnologiilor de formare a competențelor nominalizate, incontestabil, particularității firești nominalizate se solicită a i se oferi plus valoare. Plasarea interconexiunii la statut de principiu și găsirea soluțiilor tehnologice pertinente în respectarea acestuia pentru formarea competențelor de citire, scriere și lingvistică facilitează evoluția progresivă a acestora. Modelul Pedagogic HIVE de formare interconexă a competențelor lingvistică, de citire și scriere la elevii de vârstă școlară mică prezintă un concept praxiologic de realizare a principiului interconexiunii, validat prin Programului de intervenție cu nucleele valorice: strategiile „cheia magică” și „puterea cititorului”. |
||||||
Cuvinte-cheie interconexiune, competență de citire, competență de scriere, competenţă lingvistică, interconnection, reading proficiency, writing proficiency, language proficiency |
||||||
|