Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
949 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 15:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.5.016 (18) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Inovația în educație. Reconstrucția epistemologică a pedagogiei. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 19-25. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.19-25 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.19-25 | ||||||
CZU: 373.5.016 | ||||||
Pag. 19-25 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul nostru valorifică resursele inovației pedagogice necesară, la nivel de cercetare pedagogică fundamentală (istorică și teoretică), pentru reconstrucția pedagogiei ca știință socio-umană specializată în studiul educației (în mod implicit și al instruirii și al proiectării curriculare a educației și a instruirii la toate nivelurile sistemului și ale procesului de învățământ). O astfel de reconstrucție este necesară epistemologic în contextul expansiunii științelor educației elaborate doar prin aplicarea altor științe socio-umane la educație. Are ca scop stabilizarea conceptelor fundamentale care definesc obiectul de studiu, normativitatea și metodologia de cercetare – specifice pedagogiei – în raport de care pot fi construite și validate epistemologic orice știință a educației mai veche sau mai nouă, lansată în epoca istorică modernă și postmodernă (contemporană). |
||||||
Cuvinte-cheie inovaţie, pedagogie, paradigma curriculumului, obiect de studiu specific, educaţie, normativitatea specifică pedagogiei, metodologia de cercetare specifică pedagogiei, innovation, pedagogy, curriculum paradigm, specific object of study, education, normativity specific to pedagogy, research methodology specific to pedagogy |
||||||
|