Inovația în educație. Reconstrucția epistemologică a pedagogiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
949 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 15:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.016 (18)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Inovația în educație. Reconstrucția epistemologică a pedagogiei. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 19-25. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.19-25
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Inovația în educație. Reconstrucția epistemologică a pedagogiei

Innovation in education. Epistemological reconstruction of pedagogy

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.19-25
CZU: 373.5.016

Pag. 19-25

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2019


Rezumat

Studiul nostru valorifică resursele inovației pedagogice necesară, la nivel de cercetare pedagogică fundamentală (istorică și teoretică), pentru reconstrucția pedagogiei ca știință socio-umană specializată în studiul educației (în mod implicit și al instruirii și al proiectării curriculare a educației și a instruirii la toate nivelurile sistemului și ale procesului de învățământ). O astfel de reconstrucție este necesară epistemologic în contextul expansiunii științelor educației elaborate doar prin aplicarea altor științe socio-umane la educație. Are ca scop stabilizarea conceptelor fundamentale care definesc obiectul de studiu, normativitatea și metodologia de cercetare – specifice pedagogiei – în raport de care pot fi construite și validate epistemologic orice știință a educației mai veche sau mai nouă, lansată în epoca istorică modernă și postmodernă (contemporană).

Our study capitalizes the resources of the necessary pedagogical innovation, at the level of fundamental pedagogical research (historical and theoretical), for the reconstruction of pedagogy as a specialized socio-human science in the study of education (including education and curricular design of education and training for all. the levels of the system and of the education process). Such reconstruction is epistemologically necessary in the context of the expansion of education sciences elaborated only by applying other socio-human sciences to education. It aims to stabilize the fundamental concepts that define the object of study, the normativity and the research methodology - specific to the pedagogy - in relation to which any science of the older or new education can be epistemologically constructed and validated, launched in the modern and postmodern (contemporary) historical era.

Cuvinte-cheie
inovaţie, pedagogie, paradigma curriculumului, obiect de studiu specific, educaţie, normativitatea specifică pedagogiei, metodologia de cercetare specifică pedagogiei,

innovation, pedagogy, curriculum paradigm, specific object of study, education, normativity specific to pedagogy, research methodology specific to pedagogy