Shaping civic attitudes as a means of preventing social marginalization
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
689 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-19 14:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
172.12+316.624.2 (1)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (390)
Psihologie socială (972)
SM ISO690:2012
SPYRKA-CHLIPAŁA, Renata. Shaping civic attitudes as a means of preventing social marginalization. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 1(15), pp. 107-113. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(15) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Shaping civic attitudes as a means of preventing social marginalization

Modelarea atitudinilor civice ca mijloc de prevenire a marginalizării sociale

CZU: 172.12+316.624.2

Pag. 107-113

Spyrka-Chlipała Renata
 
Academy Ignatianum in Cracow
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2019


Rezumat

The problem of social exclusion is not new. In different periods of development of civilization, people were marginalized for different reasons. The core feature of exclusion is inability to fully participate in socio-economic life. Thus, it seems necessary to promote inclusion of individual people or groups in the right area of social life. Activities promoting inclusion will be aimed at eliminating or modifying reasons for marginalization. Very important, if not crucial, in this question is shaping civic attitudes. Since only a human - conscious citizen is able to participate in important for him/her social events. Consciousness of rights and duties enables proper social interactions, realization and finding ourselves in specific social roles. Internalization of civic values prevents both from auto-marginalization and from marginalization of different groups or people.

Problema excluziunii sociale nu este nouă. În diferite perioade de dezvoltare a civilizației, oamenii au fost marginalizați din diferite motive. Caracteristica principală a excluziunii este incapacitatea de a participa pe deplin la viața socio-economică. Astfel, este necesar să se promoveze includerea persoanelor sau a grupurilor individuale în zona potrivită a vieții sociale. Activitățile de promovare a incluziunii vor viza eliminarea sau modificarea motivelor marginalizării. Foarte importantă, dacă nu esențială, în această problemă este modelarea atitudinilor civice. Întrucât doar un om - cetățean conștient este capabil să participe la evenimente sociale importante pentru el/ea. Conștientizarea drepturilor și obligațiilor permite interacțiuni sociale corecte, realizarea și propria regăsire în roluri sociale specifice. Interiorizarea valorilor civice împiedică atât auto-marginalizarea, cât și marginalizarea diferitelor grupuri sau persoane.

Cuvinte-cheie
social marginalization, civic education, civic attitudes,

marginalizare socială, educație civică, atitudini civice