Învăţământul la distanţă: concept, metodologie, probleme de implementare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1328 140
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 09:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.43:004 (55)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4182)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria, IAROVOI, Rodica. Învăţământul la distanţă: concept, metodologie, probleme de implementare. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 3(67), pp. 107-112. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4061813
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(67) / 2020 / ISSN 1811-5470

Învăţământul la distanţă: concept, metodologie, probleme de implementare

Distance learning: concept, methodology, implementation challenges

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4061813
CZU: 37.018.43:004

Pag. 107-112

Hadîrcă Maria, Iarovoi Rodica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 16 octombrie 2020


Rezumat

The article outlines the concept of distance learning, describes the methodology and the implementation experience of a teacher who is obliged to adapt, in the context of a pandemic quarantine, to online teaching-learning, so as to be able to continue the educational process through distance learning, as an alternative imposed by necessity. The conclusion is that several conditions are needed for organizing such a learning process, namely: an online platform, teachers who are trained in how to use it, a consistent implementation methodology, plenty of creativity in teaching and personal involvement in motivating schoolchildren to learn independently, by building genuine partnerships with the family.

Articolul prezintă conceptul de învăţământ la distanţă, descrie metodologia şi experienţa de implementare a acestuia de către un cadru didactic, obligat să se adapteze, în condiţii de carantină pandemică, la predarea– învăţarea online, pentru a putea continua realizarea procesului educaţional, în direcţia aplicării unei forme moderne de instruire, dictate de necesitatea dezvoltării mecanismelor alternative de studii. Este analizată organizarea şi realizarea unui astfel de învăţământ, precum şi condiţiile necesare: platforma online, cadrele didactice instruite să o utilizeze, o metodologie unitară de aplicare a acesteia, multă creativitate pedagogică şi implicarea personală în motivarea elevilor pentru învăţarea independentă, prin valorificarea unor adevărate parteneriate educaţionale cu familiile elevilor.

Cuvinte-cheie
traditional learning, distance learning, school adaptation, informational resources, channels for distance learning, curriculum, educational content, online teaching-learning methodology, pedagogical activities, challenges, Solutions,

învăţământ tradiţional, învăţământ la distanţă, adaptare şcolară, resurse informaţionale, căi de comunicare la distanţă, curriculum, conținuturi educaționale, metodologie de predare-învăţare online, activităţi didactice, probleme, soluţii