Aspecte ale identificării elevilor supradotaţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
721 78
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 16:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.54 (2)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
SM ISO690:2012
CHICIUC, Constantin. Aspecte ale identificării elevilor supradotaţi. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 3(67), pp. 26-32. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4061496
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(67) / 2020 / ISSN 1811-5470

Aspecte ale identificării elevilor supradotaţi

Some aspects of gifted students’ identification

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4061496
CZU: 376.54

Pag. 26-32

Chiciuc Constantin
 
Liceul Teoretic „Ioan Vodă“, or. Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 octombrie 2020


Rezumat

Today’s educational systems are characterized by an increased interest in the education of gifted students. Identifying the high aptitude potentials is a primary and important action in all psycho pedagogical and social assistance activities of gifted students. The article addresses some aspects related to the identification of creativeproductive students in the context of increasing the degree of objectivity identifying students with creative-productive potential. In this context, we present the results of research conducted at the Theoretical Lyceum „Ioan Voda”, State University „B.P. Hasdeu” from the city Cahul among the IX-th grade pupils, the teachers who teach there and students. We reveal information of great interest for the entire educational system in the Republic of Moldova, by extending the same study in 20 educational institutions from the Cahul District - in 5 high schools, 2 vocational schools and 13 gymnasiums.

Astăzi, sistemele de învăţământ sunt dominate de un interes sporit faţă de educaţia elevilor supradotaţi. Identificarea abilităţilor intelectuale înalte reprezintă o componentă importantă în ansamblul activităţilor de asistenţă psihopedagogică şi socială a copiilor şi tinerilor din categoria enunţată. Articolul abordează o serie de aspecte ce ţin de recunoaşterea şi sprijinirea elevilor creativi-productivi la nivel de stat în contextul măririi gradului de obiectivitate a acestui proces. În context, prezentăm rezultatele unor cercetări desfăşurate în cadrul Liceului Teoretic ,,Ioan Vodă”, Universitatea de Stat „B.P. Hasdeu” din Cahul în rândul elevilor din clasele a IX-a şi al profesorilor care predau acolo. Totodată, dezvăluim informaţii de mare interes pentru întregul sistem educaţional din RM, prin extinderea aceluiaşi studiu în 20 de instituţii de învăţământ din raionul Cahul – în 5 licee, 2 şcoli profesionale şi 13 gimnazii.

Cuvinte-cheie
gifted students, special educational requirements, methods and procedures of identification, conformist behavior, nonconformist behavior, pluralistic model of endowment, psycho-behavioral profile, personality factors,

elevi supradotaţi, cerinţe educaţionale speciale, metode şi procedee de identificare, comportament conformist, comportament nonconformist, model pluralist al dotării, profil psihocomportamental, factori de personalitate