Formarea competenţei metacognitive a elevilor prin activităţi de cercetare ştiinţifică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
546 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 10:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.091 (16)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013)
SM ISO690:2012
GHERGHIŞAN, Mariana, MORARI, Natalia. Formarea competenţei metacognitive a elevilor prin activităţi de cercetare ştiinţifică. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 3(67), pp. 20-25. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4061482
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(67) / 2020 / ISSN 1811-5470

Formarea competenţei metacognitive a elevilor prin activităţi de cercetare ştiinţifică

Formation of students’ metacognitive competence through scientific research activities

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4061482
CZU: 373.5.091

Pag. 20-25

Gherghişan Mariana1, Morari Natalia2
 
1 Colegiul Tehnic de Comunicații ,,Nicolae Vasilescu-Karpen” Bacău,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Bucuresti
 
 
Disponibil în IBN: 15 octombrie 2020


Rezumat

The article addresses a significant issue for the quality of education, the formation of metacognitive and research skills in high school students. They are formed simultaneously through scientific research activities, through the use by the teacher of teaching strategies, in accordance with the research stages. The student’s metacognitive strategies, being supported by the teacher’s teaching strategies, will ensure the success of the research process.

Articolul abordează o problemă semnificativă pentru calitatea educaţiei – formarea competenţelor metacognitive şi de cercetare la elevii din clasele liceale. Acestea se formează simultan prin activităţi de cercetare ştiinţifică, prin folosirea de către profesori a strategiilor didactice, în concordanţă cu etapele de cercetare. Strategiile metacognitive ale elevilor, fiind susţinute de strategiile didactice ale profesorilor, vor asigura succesul procesului de cercetare.

Cuvinte-cheie
competence, metacognition, research, metacognitive competence, research competence, Strategies, metacognitive facilitation, research stages,

competenţă, metacogniţie, cercetare, competenţă metacognitivă, competență de cercetare, strategii, facilitare metacognitivă, etape de cercetare