Teoriile cognitiviste în abordarea didacticii moderne
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1044 98
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 18:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016 (1408)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina, MIHĂILĂ, Monica-Maria. Teoriile cognitiviste în abordarea didacticii moderne. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 3(67), pp. 14-19. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4061476
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(67) / 2020 / ISSN 1811-5470

Teoriile cognitiviste în abordarea didacticii moderne

Cognitivist theories in the approach of modern didactics

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4061476
CZU: 37.016

Pag. 14-19

Petrovschi Nina1, Mihăilă Monica-Maria2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 15 octombrie 2020


Rezumat

Cognitive psychology proposes theories and explanations on the mechanisms of learning by processing information. Students not only receive information about the surrounding reality but they acquire knowledge to help them process or interpret the information. The level of investigation and the degree of generality of the cognitivist theories is narrower, but it is more operative in understanding and explaining various learning situations, including school-based learning. Thus, the students receive general information but with the possibility of structuring and organizing in explanatory assemblies the knowledge learned.

Psihologia cognitivă propune teorii şi explicaţii asupra mecanismelor învăţării prin procesarea de informaţii. Elevii nu receptează doar informaţii despre realitatea înconjurătoare, ci preiau cunoştinţe care să-i ajute să prelucreze ori să interpreteze informaţiile. Nivelul de investigaţie şi gradul de generalitate al teoriilor cognitiviste este mai restrâns, dar este mai operativ în înţelegerea şi explicarea diverselor situaţii de învăţare, inclusiv a învăţării de tip şcolar. Astfel că elevii primesc informaţii cu un caracter general, dar cu posibilitatea de structurare şi organizare în ansambluri explicative ale cunoştinţelor predate.

Cuvinte-cheie
cognitivism, cognitive psychology, gestalt theory, nativist theory, cognitive architecture theory, metacognition,

cognitivism, psihologia cognitivă, teoria gestaltistă, teoria nativistă, teoria arhitecturii cognitive, metacogniţie